Hoe word je op een gezonde manier 120 jaar oud?

Wanneer we met zijn allen langer gezond en actief willen blijven, dan dienen we allereerst meer inzicht te verkrijgen in de leefstijl van onze kinderen. Kinderen ontwikkelen door een ongezonde leefstijl chronische ziekten. Dit raakt tevens het welzijn van onze jeugd en de toegankelijkheid van de gezondheidszorg. En dat willen we graag voorkomen.

Daarnaast willen we ook de mogelijkheid hebben om bij volwassen patiënten die al een ziekte hebben eenmaal beschadigde cellen, weefsels of organen te kunnen herstellen of vervangen. Bij de Universiteit Maastricht onderzoeken we zowel de impact van leefstijlinterventies bij kinderen als ook nieuwe technologische mogelijkheden voor herstelbehandelingen van beschadigde cellen, weefsels en organen.

Ben je bereid om jouw leefstijl aan te passen om heel oud te worden?

Draag bij aan baanbrekend onderzoek?

Vindt u het belangrijk dat kinderen gezond leren leven en dat er échte oplossingen komen voor aandoeningen als diabetes, nierfalen, hart- en vaatziekten en complexe botbreuken??Help prof. dr. Onno van Schayck en prof. dr.?Martijn van Griensven met het realiseren van hun onderzoek.

Draag bij aan een gezonde generatie!

Geef voor een (pijn)vrij leven!

Alvast hartelijk dank!?

THEMA GEZONDHEID:

Onze gezondheid is vanzelfsprekend – tot we ziek worden. Dan verwachten we direct het juiste medicijn en de beste behandeling. Wat we soms vergeten: het vinden van medische oplossingen heeft tijd nodig. Onderzoekers zijn vaak jaren bezig om een oplossing te vinden voor levensbedreigende ziekten. Op een dag kunnen we ziekten wellicht voorspellen en kanker of alzheimer voorkomen. De vraag is alleen: hoe brengen we deze toekomst dichterbij?

Onderzoeken die je wellicht ook interessant zal vinden

Moet borstkankeronderzoek pijn doen?

Nee, borstkankeronderzoek hoeft geen pijn te doen. Dat zegt prof.dr. Chris de Korte. “Het pijnlijk platdrukken van borsten is bij mijn nieuwe 3D-echomethode niet meer nodig. Bovendien kan het detectieproces worden teruggebracht van maximaal twee weken tot één dag.”

Kun je een patiënt behandelen voordat die ziek wordt?

Het is goed om gezond te eten en veel te bewegen, dat weten we allemaal. Toch lukt het in de waan van de dag vaak niet om de juiste keuzes te maken voor onze gezondheid. Dat heeft schadelijke gevolgen voor ons lichaam en onze geest. Zo liggen chronische ziekten, zoals hart- en vaatziekten, diabetes, parkinson en alzheimer op de loer.